Onze levering of afhaling

AFHALING

Al onze producten kunnen steeds afgehaald worden in onze winkel . Wij laten u per sms of mail weten van zodra deze ter beschikking zijn.
Onze afhaaluren zijn : van maandag tot zaterdag doorlopend van 10 tot 17.30 uur. Op zondag zijn geen afhalingen mogelijk. U krijgt een korting van 5% op het globale bedrag in geval van afhaling in onze winkel.

VERZENDING & LEVERING

De producten die worden verkocht op Belfurn bestaan uit een standaard levering op het gelijkvloers en op afspraak. Belfurn zal u steeds een kwalitatieve, efficiënte en snelle levering aanbieden. Belfurn heeft een eigen transportdienst en werkt ook samen met professionele transporteurs om een optimale levering te verzekeren. Onze transport partners zijn TNT, MONDIAL RELAY en Bpost voor de kleine colli’s. Belfurn verbindt zich ertoe de transporteur te kiezen die het beste past bij uw levering in functie van het (gewicht, breekbaarheid, volume,…) om ervoor te zorgen dat de levering in optimale omstandigheden gebeurt.

 - TNT is een transporteur van colli’s. Het levert de bestelde artikelen aan uw voordeur. U heeft toegang tot een tracking van uw levering die direct beschikbaar is op de website www.tnt.com zodra de verzending werd uitgevoerd. Zodra al uw colli’s in het bezit zijn van de instelling die verantwoordelijk is voor de levering houdt het Call Center van die instelling u op de hoogte via telefoon of sms. Als u niet op het leveringsadres bent, dan laat de instelling een bericht achter met uw aankoop bon en een telefoonnummer, zodat u kan contact opnemen met hen om een nieuwe afspraak voor de levering te maken of om het op te halen in hun depot.
 - MONDIAL RELAY is een transporteur van colli’s. Het levert de bestelde artikelen aan uw voordeur. U heeft toegang tot een tracking van uw levering die direct beschikbaar is op de website www.mondialrelay.com zodra de verzending werd uitgevoerd. Zodra al uw colli’s in het bezit zijn van de instelling die verantwoordelijk is voor de levering houdt het Call Center van die instelling u op de hoogte via telefoon of sms. Als u nietr op het leveringsadres bent, dan laat de instelling een bericht achter met uw aankoop bon en een telefoonnummer, zodat u kan contact opnemen met hen om een nieuwe afspraak voor de levering te maken of om het op te halen in hun depot.


Voor alle leveringen, niet uitgevoerd door onze eigen transportdienst, maar geleverd door een extern transporteur zoals Mondial Relay , Gls of TNT vraagt Belfurn u om de verpakking te controleren op externe beschadigingen, en dit in het bijzijn van de chauffeur. Deze eenvoudige en snelle maatregel voorkomt voor ons langdurige en vervelende procedures met de transporteur. Zij behouden zich nl. het recht elke klacht te weigeren indien de klant zonder meer de goederen aanvaardt. Aangezien uw handtekening voor de levering is vereist, kan de chauffeur u het recht niet weigeren om het pakket extern te controleren op eventuele externe beschadiging. Als u de colli niet kon verifiëren omdat bijvoorbeeld de koerier het te druk heeft, is het noodzakelijk om op de leveringsbon te schrijven “het pakket niet kunnen controleren omdat de koerier te gehaast was” en wij versturen binnen de 72 uur na een verzoek aan onze dienst na verkoop een vermelding met de details als dat nodig is. U moet binnen de 72 uur een aanvraag versturen naar onze dienst-na-verkoop zodat wij het nodige kunnen doen. Geen enkel verzoek kan worden verwerkt zonder naleving aan deze voorwaarden.

Door het ondertekenen van de levering zonder enig voorbehoud, dan verklaart de klant dat de artikelen werden geleverd in perfecte staat en dat ze voldoen aan de bestelling en dat de levering is geschied in overeenstemming met de verkoopsvoorwaarden van BELFURN. Als het pakket beschadigd is, moet dit aangegeven zijn op de leveringsbon “beschadigde colli” (of gebroken). Opmerking: een colli kan beschadigd zijn terwijl de goederen intact zijn. Bij gebrek aan enig voorbehoud plaats je jezelf in een slecht daglicht en zou men kunnen denken dat u het artikel zelf heeft beschadigd. In dat geval zal het uw woord zijn tegen het woord van de transporteur omdat u geen enkel bewijs heeft geleverd.

Zelf in geval van problemen bij levering raden wij u ALTIJD aan de colli's te accepteren na de aangifte van het nodige voorbehoud bij levering, om de responstermijn van onze dienst-na-verkoop zoveel mogelijk te minimaliseren. In geval van weigering van de levering zal de transporteur in eerste instantie een intern onderzoek moeten uitvoeren om uit te zoeken waar, wanneer en hoe het colli of de colli’s werden beschadigd voordat ze terugkeren. Onze dienst-na-verkoop kan alleen zijn tussenkomst starten als de colli’s terug in ons bezit zijn. Deze terugzending kan soms enkele weken duren, terwijl als je de colli’s aanvaard met het nodige voorbehoud is het voldoende ons foto’s te mailen of op te sturen. Onze dienst-na-verkoop zal dan zijn tussenkomst binnen de 24 na ontvangst van deze foto’s opstarten.

RETOUR



Als u niet helemaal tevreden bent met het product dat u hebt ontvangen, garanderen wij u een terugbetaling van het product 15 dagen na de bevestiging van uw retourformulier. Wij geven de voorkeur aan de terugkeer van een product in plaats van een ontevreden klant die spijt heeft van zijn aankoop bij Belfurn, daarom geven wij u de kans om het artikel terug te sturen binnen de 15 dagen
Belfurn neemt contact op met één van zijn transporteurs die het product bij u de terug ophaalt en dit wanneer het voor u het beste uitkomt. De terugzending zal worden aanvaard voor de producten die in hun originele verpakking, zonder enig spoor van gebruik en met complete accessoires, handleidingen, ... terug gezonden worde. Items die onvolledig, beschadigd of bevuild worden, worden vergoed op basis van hun conditie. De kosten voor het terugzenden van de gestelde artikels zijn voor de rekening van de klant (tabel hieronder). Deze retourkosten zullen worden afgetrokken van uw terugbetaling.